اولویت بودجه 1400، حمایت از فراوری و مبارزه با سوداگری باشد

به گزارش مجله سرگرمی، پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی در سال 1399 به ریاست محمدمهدی شهریاری، استاندار و دبیری حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه برگزار گردید.

اولویت بودجه 1400، حمایت از فراوری و مبارزه با سوداگری باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در این نشست ضمن تقدیر از کوشش از وزیر صنعت برای برطرف تعلیق کارت های بازرگانی، گفت: ضروری است اقدامات حمایتی برای حل مسائل بخش خصوصی تداوم پیدا کند و در آنالیز و تصویب بودجه سال 1400 نیز حمایت از فراوری مولد واقعی و مبارزه با سوداگری در اولویت اصلی قرار گیرد.

حسن انتظار با اشاره به افزایش وصول مالیات در بودجه سال آینده اضافه نمود: با توجه به پیش بینی افزایش بیش از 20 درصدی مالیات در بودجه سال 1400، سازمان امور مالیاتی مکانیسمی برای شناسایی مؤدیان جدید و جریمه متخلفین تأمین نموده و از فرارهای مالیاتی و سوداگری ها جلوگیری کند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی ضمن قدردانی از دستگاه های دولتی که در دوران کرونا حامی فعالین مالی بوده اند گفت: ضروری است دستگاه های وصول کننده حقوق دولتی اعم از سازمان های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی حداکثر مساعدت برای فراوریکنندگان در مرحله عبور از رکود مالی پس از کرونا مدنظر قرار گیرد.

او در انتها گفت: انتظار داریم سازوکاری برای واحدهای صنعتی عظیم استان ها که دفاتر مرکزی اکثریت آنها در تهران است، تعریف گردد تا صدور و تمدید کارت بازرگانی این مجموعه ها در استان های مستقر انجام پذیرد.

در ادامه این جلسه استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نتایج پایش محیط کسب وکار فصل بهار و تابستان سال جاری که توسط اتاق ایران انجام شد، گفت: در بهار استان رتبه یک و در تابستان نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در زمستان سال قبل نیز رتبه دوم را کسب نموده بودیم.

محمدمهدی شهریاری با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در دوران کرونا توضیح داد: همکاری مؤثر اصناف علیرغم همه سختی های مالی که متحمل شدند در اجرای محدودیت ها ستودنی بوده است و بخش مالی استان به خاطر کرونا متحمل خسارت های سنگین شد که دولت برای جبران بخشی از این خسارت ها تسهیلات کرونایی را ابلاغ کرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموعه یک هزار و 200 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرونایی استان 307 میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان 162 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.

شهریاری با اشاره به مسائل پیش آمده بر سر راه صادرات گفت: بخش عمده این مسائل ناشی از تحریم های بانکی است و برای مباحثی چون برطرف تعهد ارزی محصولات کشاورزی و برطرف تعلیق کارت های بازرگانی رایزنی های لازم با بانک مرکزی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

او برطرف موانع صادراتی به ویژه در بحث سیب را یک اولویت جدی دانست و اضافه نمود: به وسیله ارائه پیشنهاد تهاتر سیب با محصولات گرمسیری و نیز برطرف تعهد ارزی زیر یک میلیون دلار و نیز سرعت بخشی به فرآیندهای گمرکی پیگیر افزایش صادرات سیب هستیم.

بهنام تاج الدینی عضو هیات رئیسه اتاق ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به برطرف تعلیق بعضی کارت های بازرگانی استان به جهت برطرف تعهد ارزی گفت: موضوع تعلیق کارت های بازرگانی حوزه کشاورزی برای سیب صادراتی استان مسائلی به وجود آورده که نیازمند مساعدت مسئولین است.

تاج الدینی در ادامه اضافه نمود: با توجه به افزایش هزینه های خرید نهاده های کشاورزی، ضرر جبران ناپذیری به کشت پاییزه استان وارد گشت که باید تدبیری برای کشت بهاره صورت گیرد و موضوع افزایش هزینه های حمل ونقل مدیریت گردد.

مهرداد سعادت رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز با ارائه گزارشی از ملاقات روسای اتاق های مشترک با کشورهای همسایه با معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت خواهان افزایش مبادلات و تعاملات با کشورهای همسایه بوده و خواهان افزایش سهم صادراتی بیشتر به این کشورها است.

سعادت اضافه نمود: در سال گذشته میلادی ترکیه 210 میلیارد دلار واردات و 180 میلیارد دلار صادرات داشته که سهم کشورمان از صادرات به ترکیه دو میلیارد دلار بوده که پتانسیل صادراتی ایران به ترکیه 15 میلیارد دلار است که یکی از مسائل عمده برای حل این مشکل عدم رعایت اخلاق تجارت، نبود زیرساخت های گمرکی و ناوگان حمل ونقل بروز است.

اصغر طاهری پور، رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی در این جلسه بخگرددگی هزینه های خدماتی واحدهای صنفی و افزایش سرانه تسهیلات کرونایی اصناف دارای پروانه کسب را خواهان شد.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125101

به "اولویت بودجه 1400، حمایت از فراوری و مبارزه با سوداگری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت بودجه 1400، حمایت از فراوری و مبارزه با سوداگری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید