بحران اخلاقی در لیگ فرانسه ، توقف بازی به دلیل توهین نژادپرستانه

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین بازی از هفته سی و دوم لیگ یک فرانسه به دلیل توهین نژادپرستانه یکی از طرفداران تیم دیژون به کاپیتان آمیان چند دقیقه متوقف شد.

بحران اخلاقی در لیگ فرانسه ، توقف بازی به دلیل توهین نژادپرستانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دیدار دیژون و آمیان در شامگاه روز آدینه به دقیقه 78 رسیده بود که ناگهان پرینس گوانو به سوی طرفداران تیم میزبان رفت و به شدت نسبت به حرف هایی که شنیده بود، واکنش نشان داد. همان لحظه داور بازی را متوقف کرد و توجه همه بازیکنان و تماشاگران به ماجرا جلب شد. داور پس از پنج دقیقه سوت شروع دوباره بازی را به صدا درآورد و دو تیم انتهای جدولی به تساوی بدون گل رضایت دادند.

مقام های رسمی باشگاه دیژون خیلی زود به ماجرای توهین نژادپرستانه یکی از طرفداران خود در استادیوم خانگی واکنش نشان دادند و پلیس متهم اصلی این پرونده را بازداشت کرد. همزمان مقام های لیگ یک فرانسه LFP حمایت کامل خود را از کاپیتان و سرگروه آمیان اعلام و تاکید کردند در جلسه روز چهارشنبه ماجرای توهین نژادپرستانه را از تمام جوانب آنالیز و رای خود را صادر می نمایند.

گوانوی 25 ساله سابقه بازی کردن در تیم ملی زیر 20 سال فرانسه را هم در کارنامه دارد اما هرگز در تیم ملی این کشور بازی ننموده و پیش از پیوستن به آمیان در 2017 به ایتالیا و انگلیس رفته بود. او پس از بازی به خبرنگاران گفت: ما در قرن 21 زندگی می کنیم و آنچه امروز رخ داد، اصلا پذیرفتنی نیست. وقتی خواستم بازی متوقف گردد، می خواستم تاکید کنیم همه ما با وجود داشتن رنگ های متفاوت، انسان هستیم. هدف من ارزش نهادن به عبارت زیبای عشق است.

از سوی دیگر، باشگاه آمیان هم با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در شبکه های اجتماعی از گوانو حمایت کرد و نوشت: ما پشت کاپیتان خود هستیم. نژادپرستی جایی در استادیوم های فوتبال ندارد. پیش تر برای ماریو بالوتلی، بازیکن پیشین نیس و امروز مارسی هم اتفاقی مشابه در لیگ یک فرانسه افتاده بود.

فوتبال اروپا سال جاری بیش از هر سال دیگر درگیر توهین های نژادپرستانه طرفداران به بازیکنان رنگین پوست است. تیم های مهم و بازیکنان سرشناس در بوندسلیگای آلمان، کالچو در ایتالیا و لیگ برتر جزیره در ماه ها و هفته های اخیر با مشکل نژادپرستی در استادیوم ها روبرو بوده و هر کدام کوشش نموده اند به نوعی بحران را مدیریت نمایند.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19153

به "بحران اخلاقی در لیگ فرانسه ، توقف بازی به دلیل توهین نژادپرستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران اخلاقی در لیگ فرانسه ، توقف بازی به دلیل توهین نژادپرستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید