معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات آن ها می گردد ، مصوبه امروز هیچ بار اقتصادی برای دولت ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مصوبه هیئت دولت در مورد معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی گفت: این مصوبه باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات تجهیزات می گردد.

معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات آن ها می گردد ، مصوبه امروز هیچ بار اقتصادی برای دولت ندارد

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، امروز چهارشنبه 1 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با ابراز خرسندی از مصوبه امروز هیئت دولت گفت: موضوع معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی موضوعی بود که از سال ها پیش سازمان میراث فرهنگی به دنبال آن بود و خرسندیم که با مصوبه امروز هیئت دولت این موضوع تحقق یافته است.

تیموری اضافه کرد: بر اساس ماده 8 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، کلیه تاسیسات گردشگری از هر حیث مشمول تعرفه های بخش صنعت می شوند و از مزایای این بخش از جمله معافیت های گمرکی برخوردار هستند.

او اضافه کرد: این ماده قانونی در تمام بخش ها اجرا می شد و از سوی تمام دستگاه ها به رسمیت شناخته می شد با این حال تنها دستگاهی که این موضوع را اجرا نمی کرد گمرک بود که دلیل عدم اجرای آن، ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 بود که بر اساس این ماده، گمرک اعلام نموده بود معافیت شامل تجهیزات مربوط به خط فراوری می گردد و تجهیزات صنعت گردشگری مربوط به خط فراوری نیست.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد ابهام شده بود، از این رو موضوع معافیت تجهیزات گردشگری از عوارض گمرکی را به طور جدی از مدت ها پیش دنبال کردیم و در نشست هایی با وزارت صمت و نیز مکاتبه هایی با این وزارت خانه و سایر دستگاه ها به دنبال معافیت تجهیزات گردشگری از عوارض گمرکی بودیم.

او با بیان این که وزارت صمت نیز با ما هم نظر بود اضافه کرد: این موضوع را به معاون اول رئیس جمهوری اعلام کردیم که دکتر جهانگیری نیز موضوع را برای آنالیز بیشتر به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داد.

تیموری در ادامه گفت: خوشبختانه با آنالیز های اجرا شده از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معین شد تجهیزات گردشگری نیز می تواند از عوارض گمرکی معاف شوند و در نهایت در جلسه امروز هیئت دولت این موضوع مورد تصویب دولت محترم نهاده شد و بسیار خرسندیم که بعد از پیگیری های فراوان امروز شاهد به ثمر نشستن این کوشش ها هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه صحبت های خود گفت: از شنیدن خبر مصوبه هیئت دولت بسیار خرسند شدم و این موضوع نشان دهنده حمایت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری است.

او ادامه داد: بخشی از تجیهزات گردشگری در داخل کشور فراوری می گردد و بعضی دیگر نیز مشابه داخلی ندارند لذا بر اساس این مصوبه سازندگان هتل ها و تاسیسات گردشگری می توانند با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی نسبت به واردات تجهیزاتی که مشابه داخلی ندارند اقدام نمایند.

تیموری در ادامه گفت: مصوبه امروز هیئت دولت باعث کاهش هزینه و تسهیل در فرآیند واردات تجهیزات گردشگری می گردد و حمایت مستقیم از فعالان صنعت گردشگری است.

او در سرانجام صحبت های خود با قدر دانی از کوشش های دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پیگیری این موضوع در هیئت دولت خاطر نشان کرد: این مصوبه بار اقتصادی برای دولت ندارد، چرا که هزینه واردات تجهیزات توسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است، با مصوبه هیات دولت، تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات مربوط به حوزه گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13332

به "معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات آن ها می گردد ، مصوبه امروز هیچ بار اقتصادی برای دولت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات آن ها می گردد ، مصوبه امروز هیچ بار اقتصادی برای دولت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید