طاهری: با اصرار برانکو خارجی ها را خریدیم، اما بازی شان نداد

به گزارش مجله سرگرمی، علی اکبر طاهری، مدیرعامل سابق پرپسولیس دوران سختی را در این تیم سپری کرد و در نهایت با وجود حرف و حدیث های فراوان این تیم را ترک کرد. او در مورد احتمال واگذاری پرسپولیس و ارزش واقعی آن می گوید: با نتایج خوبی که پرسپولیس در چهار فصل اخیر کسب نموده است این باشگاه در صورت واگذاری قطعاً مشتریان بیشتری نسبت به گذشته پیدا خواهد نمود. وقتی باشگاه را تحویل گرفتم به اولین مسئله ای که رسیدیم این بود که ارزش باشگاه را با نزدیک کردن طرفداران به تیم بالاتر ببریم که در انجام این امر موفق بودیم. او در مورد حضور برانکو در این تیم معتقد است: قبل از آمدن برانکو به ایران، افشین قطبی و مصطفی دنیزلی جزو گزینه های ما بودند. وزیر وقت ورزش اصرار زیادی به آمدن برانکو به پرسپولیس داشت. طاهری اشاره ای به وضعیت مهدی طارمی دارد: با احمد نوراللهی در شهریور ماه توافق کردیم و چند ماه بعد قرارداد وی امضا شد، دقیقاً مانند مهدی طارمی که این نشان می دهد در مورد طارمی باشگاه خلاف قانون عمل نکرد. در حکم فیفا دقیقاً اشاره شده که باشگاه پرسپولیس به دلیل اغوا کردن مهدی طارمی محروم شده است و این کار توسط اسپانسر باشگاه که استیل آذین بود، انجام شد. همه مدارک و شواهد نشان می دهد که ما در مورد طارمی خطایی مرتکب نشدیم، در غیر این صورت خودم از طرفداران عذرخواهی می کردم. هدایتی برای برگرداندن مهدی طارمی برای اطرافیان خود جایزه گذاشت و بعد ها این جایزه را خود طارمی گرفت! قرارداد طارمی را بعد از بازگشت به ایران کم کردم تا دیگر به آن شکل جدا نشود و این ثابت می نماید ما او را اغوا نکردیم. قصد داشتند باشگاه را مقصر اصلی محرومیت از سوی فیفا معرفی نمایند.

طاهری: با اصرار برانکو خارجی ها را خریدیم، اما بازی شان نداد

مدیرعامل سابق پرسپولیس حرفهایی در باره بازیکنان خارجی پرسپولیس دارد: مهدی طارمی وقتی از ترکیه برگشت گفت، چرا مهاجم اوکراینی جذب کردید؟، و به نوعی از رقابت با او واهمه داشت، این نشان می دهد پریمیوف بازیکن خوبی بود. در جذب بازیکنان اوکراینی همان فرایندی طی شد که در مورد بقیه نفرات خارجی طی می شد. هنوز هم می گویم آنها بازیکنان خوبی بودند. از برانکو خواستیم اوکراینی ها را بازی دهد، اما او گفت وقتی بقیه خوب کار می نمایند دلیلی نمی بینم به ارنج تیمم دست بزنم. گولچ را برانکو اصرار داشت جذب کنیم و خودش هم او را در لیست 18نفره نمی گذاشت.

طاهری اشاره ای به جدایی دایی از پرسپولیس دارد: وقتی علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد، حمیدرضا سیاسی پول او را کامل تا سرانجام آن فصل داد. همان موقع به دایی گفتم شرایط باشگاه حساس است و کمی تخفیف بده، اما گفت تا قِران آخرش را می خواهم. او حتی طلب سال قبلش را هم از سیاسی گرفت تا همه چیز تمام گردد، اما اسفند ماه سال بعد از باشگاه شکایت کرد و پول یک سال دیگر از قراردادش را خواست. ما به کمیته استیناف و کمیته انضباطی گفتیم طبق قانون مربی که در تیم دیگری مشغول به کار می گردد چطور ممکن است پول قرارداد ش از باشگاه دیگر را طلب کند و این خلاف قانون فیفاست. به آنها اعتراض داشتیم شما چطور به نفع دایی رأی دادید؟، که همان اعضای کمیته استیناف در صحبت های خصوصی به ما می گفتند حق با شماست، اما حکم را به نفع دایی دادند. برای این ادعای خود شاهد دارم.

این مدیرعامل سابق از برخی حرفها ناراحت است: آنهایی که در تیم از من انتقاد می نمایند بدانند پول هایی که الآن می گیرند به خاطر قرارداد های اسپانسری است که امضای من پای آنهاست. وقتی امکانات استادیوم شهید کاظمی را تکمیل کردیم، برانکو را به آنجا بردیم و او گفت؛ دیگر داریم رئال مادرید می شویم! هدف مان بود اطراف این استادیوم هایپر بزنیم تا از این راه هم درآمدزایی داشته باشیم. هر بار که وارد استادیوم آزادی می شدم حسرت می خوردم و شرمسار طرفداران می شدم که چرا خودمان استادیوم نداریم. او حرفهایش را اینطور ادامه می دهد: همان سال اولی که جام گرفتیم در مراسم بهترین ها گفتم؛ طرفداران بدانند سلسله جشن های قهرمانی پرسپولیس شروع شد که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد و همچنان هم ادامه خواهد داشت. ما فونداسیون را طوری در باشگاه طراحی و پایه ریزی کردیم که این اتفاق ادامه داشته باشد، اما امیدوارم اگر می خواهند فونداسیون را جابه جا نمایند خیلی مراقب باشند که فونداسیون قبلی را بهبود ببخشند. برخورد طرفداران در خیابان با من خیلی خوب است و برخی سؤالاتی را دارند که امیدوارم با دیدن و خواندن این مصاحبه جواب سؤالات شان را بگیرند. بازیکنان بدانند که هرچه در پرسپولیس کوشش نمایند و به موفقیت برسند کم است.

11

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9354

به "طاهری: با اصرار برانکو خارجی ها را خریدیم، اما بازی شان نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاهری: با اصرار برانکو خارجی ها را خریدیم، اما بازی شان نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید