بانک مرکزی، یادداشت رییس کل بانک مرکزی در مورد ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی ضمن اعلام گزارش اولیه ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399 این بانک، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

بانک مرکزی، یادداشت رییس کل بانک مرکزی در مورد ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی در صحفه شخصی اینستاگرام خود نوشت: گزارش اولیه ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399 بانک مرکزی نشان می دهد که رشد مالی بدون نفت 0.6- درصد بوده است.

وی درخصوص توزیع رشد مالی بدون نفت در فصل اول سال 1399، توضیح داد: رشد گروه کشاورزی 3.8+ درصد، رشد گروه صنایع و معادن 2.5+ درصد و رشد گروه خدمات 1.6- درصد بوده است.

همچنین عالی ترین مقام بانک مرکزی رشد مالی با نفت را 2.8- درصد عنوان نمود.

دکتر همتی با بیان اینکه اقتصاد در راستا بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است، اظهار کرد: در مقایسه با کشورهایی که روبرو با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفاً با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد مالی کشور امیدوارکننده است.

وی یادآور شد: تنها بخش منفی غیر نفت، بخش خدمات بوده است که به دلیل محدودیت های بهداشتی ناشی از کرونا کاملاً قابل پیش بینی بود. لذا بازیابی رشد در بخش غیر نفتی همراستا با ارقام رشد تیر و مرداد ماه شرکت های صنعتی دور از دسترس نیست.

رئیس کل بانک مرکزی در خاتمه تأکید کرد: منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار 98، هم به دلیل فشار تحریم ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است؛ امید این است که این بخش نیز با فرایند اخیر صادرات نفت به راستا رشد خود بازگردد.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109967

به "بانک مرکزی، یادداشت رییس کل بانک مرکزی در مورد ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی، یادداشت رییس کل بانک مرکزی در مورد ارقام رشد مالی فصل اول سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید